Välkommen till informations- och hjälpsidorna för Glosoria Online Education 2k1!
På dessa sidor kommer Du att hitta den senaste informationen för vår tjänst 2k1. Vi publicerar
all den information som Du kan ha nytta av; hjälp om hur tjänsterna fungerar, serviceinformation, driftstopp, buggar eller
annan information som vi tror att Du kan ha nytta av. Gör det till en vana att regelbundet kontrollera denna sida efter ny
information som berör Dig och hur Du använder våra tjänster!
Hjälp för Glosoria Online Education 2k1 (visa all hjälp igen)
Resultatgranskning
Med hjälp av resultatgranskningen kan Du granska alla förhör Du gjort med alla glosböcker. Att
granska resultat sker i flera steg på två olika sätt:
Alternativ 1: Granska alla resultat med alla set
Du kan om Du vill granska resultat för alla set. Välj då alternativet [Alla set] på första sidan
och klicka på 'Fortsätt till steg 2'. I steg två väljer Du vilka från- och tillspråk Du vill
inkludera. Om Du vill ha med alla från- och/eller tillspråk väljer Du alternativet [Alla frånspråk]
respektive [Alla tillspråk]. Om Du vill ha med ett specifikt språk väljer Du det istället! Klicka
sedan på 'Fortsätt till steg 3'.
Alternativ 2: Granska resultat med specifikt set
Du kan om Du vill granska resultat för specifikt set. Välj då det set Du vill granska på första sidan
och klicka på 'Fortsätt till steg 2'. I steg två väljer Du om Du vill granska alla förhör från
Språk1 till Språk2 eller från Språk2 till Språk1. Om Du vill kan Du även granska ALLA förhör med
det set Du valt. Klicka sedan på 'Fortsätt till steg 3'.
Att tolka resultatgranskningen
I resultatgranskningen visas de resultat som baseras på det urval Du har gjort. Om inga resultat matchar
de kriterier Du har angivit kommer inga resultat att visas. Kolumnenerna visar (från vänster):
Setnamn, Datum, Frånspråk, Tillspråk, Rätt, Fel och Totalt. Resultaten visas i siffror och procent.
Längst ner på resultatgranskningssidan finns även en trendanalys. Denna visar hur utvecklingen av
förhören har gått. Desto högre positivt tal - desto bättre. Obs! Det finns inte något sådant samband mellan
trendvärden att 2 är dubbelt så bra som 1!
Support via E-post
Om Du inte hittar svaren på Dina frågor i dessa supportsidor kan Du skicka ett e-post
till oss. Glöm inte att tala om 1) Vad Du får för felmeddelande, 2) Vad Du gör för att
felet skall uppstå och 3) En allmän beskrivning av problematiken (om felet uppstår varje
gång eller slumpvis osv.). Du får även gärna skicka ett supportmail med allmänna frågor
eller kanske bidra med konstruktiv kritik och beröm som leder till att vårt arbete kan
utvecklas och förbättras!
Vår supportadress är support@glosoria.nu!
Till Center